Obserwatorzy

sobota, 24 lipca 2010

51. tutorial wielo czyli jak uszyć pieluszkę kieszonkę

Zaczynając przygodę z wielo, chociaż wtedy nie zdawałam sobie jeszcze z tego sprawy, zakupiłam majtki z sucha pieluchą Canpola. One mają w środku ceratkę więc nie przeciekają.


Czytałam troche o pieluchach wielo, ale wizja zakładania jednej pieluchy z wkładem a na to jakby drugiej czyli otulacza jakoś mnie nie przekonywała. Wtedy na foru, nastała era wymianek i tak dostałam swoje dwa pierwsze otulacze - czarny pul i kolorowa bawełna. Ceratkę z canpola wycięłam i układam w środku tetrę, a na to otulacz. 


Pewnego dnia pomyślałam, że skoro inne szyją takie fajne kolorowe pieluszki to może ja też potrafię. 
Wypróbowałam różne zapięcia:
  • rzepy - niestety nasze polskie się nie nadają. Pieluszkę pierze się co 2-3 dni, więc rzepy zużywają się w ciągu miesiąca. Strasznie się kulkują a haczyki się prostują. 
  • troczki - dobre rozwiązanie, ale przy spokojnym zakładaniu pieluszki. Niestety, zmiana pieluchy Bartkowi to zawzięta walka, więc nie ma możliwości dokładnego zawiązania
  • guziczki - najlepiej sprawdzają się w naszym przypadku.


Oto tutorial czyli jak krok po kroku uszyć pieluszkę wielo typu kieszonka

Korzystałam z takiego wykroju, ale troszke go zmodyfikowałam do swoich potrzeb.

Mój wykrój ma:
długość - 50 cm
szer tył - 49 cm
szer środek  - 18 cm
szer przód - 36 cm


1. Na kieszonkę potrzebne będą 2 kawałki: bawełna i polar. 
Bawełnę i polar składam prawymi stronami do środka i porządnie spinam szpilkami. Zszywam wszystko około 1 cm od brzegu. Tam gdzie leży łyżeczka nie zszywam, zostawiam otwór przez który pieluszkę  wywrócę na prawą stronę. 




2. Pozszywana pieluchę, ale wciąż na lewej stronie składam na pół i stykam skrzydełka razem. W miejscu gdzie się spotykają będzie wszyta gumka. 





3. Składam pieluszkę na pół wzdłuż i zaznaczam miejsce wszycia gumki na plecach. Szerokośc gumki to 18 cm. Widać to w górnej części foto.

4. Długość gumki to połowa tego co jest zaznaczone na piluszcze. Zostawiam sobie jeszcze marginesy na przyszycie gumki.

5. To samo robię ze środkową częścią. 


6. Gumkę, która będzie na pleckach, przyszywam do pieluszki mocną ją naciągając.


Tak wygląda wszyta gumka

7. Środkową gumkę mocuję w inny sposób. Najpierw obrzucam jednocześnie zszywając brzegi, tworzy się w ten sposób tunel. Potem w miejscach wcześniej zaznaczonych przyszywam gumkę, przeciągam przez tunel i przyszywam na końcu. To samo z drugą stroną pieluszki.

8. Wywracam teraz pieluchę na prawą stronę. Patyczkiem lub ołówkiem lub co tam jest pod ręką dokładnie wypycham wszystkie szwy i przeszywam na prawej stronie jakies 3 mm od krawędzi. W miejscu gdzie przechodzi gumka szyję dalej czyli około 1,5 cm, tak aby nie najechać na gumkę. 

9. Teraz robię niewielkie nacięcie w polarze. Tędy będę wkładać wkładkę chłonną do środka. 
Tylko trzeba uważać, żeby nie przeciąć zewnętrznej warstwy.


10. Na dłuższych łapkach przyszywam guziczki i pieluszka jest gotowa. 
Nie zdążyłam tylko ładnie zakończyć dziurawej gumki, bo moje dziecię się obudziło 




A tak wygląda pieluszka na właścicielu...






Czy może być coś piękniejszego niż uśmiech na twarzy i radość w oczach dziecka ...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz